Handelsbetingelser

Føl dig tryg og få en god oplevelse med at handle online hos kandii.dk.

Indhold

Her kan du læse vores salgs- og leveringsbetingelser, som finder anvendelse for alle dine køb af varer på Kandii. Du opfordres derfor til at læse betingelserne grundigt igennem, så du kender dine rettigheder og forpligtelser inden du køber varer hos os. Ved hvert køb beder vi dig acceptere vilkårene i handelsbetingelserne.

Når du handler hos os, er alle transaktioner omfattet af dansk lovgivning. Derfor afgøres alle uoverensstemmelser af de ordinære, danske domstole eller relevante klagenævn.

Kandii ejes og drives af:
Active Unicorns Creative Dreams ApS
CVR: 38422847
Solrød Center 68, kld.
2680 Solrød Strand
E-mail: kundeservice@kandii.dk
Telefon: 3111 2700

Juridisk adresse:
Koglevej 19
2680 Solrød Strand
Danmark

Bestilling og betaling

Vi har åbent 24 timer i døgnet i webshoppen, og derfor kan du altid handle hos os. I korte perioder kan visse dele af hjemmesiden dog være utilgængelig på grund af vedligeholdelse.

For at handle på kandii.dk skal du enten være fyldt 18 år, eller have juridisk ret til at indgå et køb, for eksempel i form af accept fra din værge.

Priser

Alle priser er inkl. 25 % dansk moms og i dansk valuta.

Bestilling af varer

  1. Find de varer, du vil købe og læg dem i kurven.
  2. Vælg ”Se kurv”.
  3. Vælg ”Gå til kasse”
  4. Indtast personoplysninger og vælg hvor du vil have pakken leveret.
  5. Vælg forsendelsesmetode.
  6. Vælg betalingsmetode.
  7. Godkend ordren.
  8. Vi sender en ordrebekræftelse til dig på mail.

Kvittering for modtagelse af bestilling og ordrebekræftelse

Når du har bestilt en vare, modtager du en ordrebekræftelse per e-mail. Denne ordrebekræftelse er også din kvittering for købet.

Ordrer afgivet på hverdage (mandag til fredag) inden kl. 10.00 bliver behandlet samme dag.

Ordrer afgivet fredag efter kl. 10.00, lørdag, søndag og på helligdage bliver behandlet den førstkommende hverdag.

Betaling med kreditkort:

I shoppen kan der betales med følgende betalingskort:

VISA | VISA/Dankort | VISA Electron | VISA Debit

MasterCard | MasterCard Debit

Maestro

Diners Club

Andre betalingsformer:

MobilePay

ViaBill

 

Du kan også vælge at betale med MobilePay. MobilePay er betaling via din smartphone. Hvis du ønsker at betale med MobilePay, skal du installere appen på din telefon og tilføje et betalingskort til den.

Du kan vælge at betale med Apple Pay eller Google Pay hvis enheden du bestiller fra, understøtter betalingsformen. Betaling kræver på:

 

Levering & fragtpriser

Vi tilbyder gratis fragt på alle ordrer over 499 DKK med vores standardlevering til GLS pakkeshop i Danmark (undtaget Færøerne). Vi benytter os af GLS ved alle leverancer.

Bestillinger på hverdage (mandag til fredag) før kl. 10.00 afsendes samme dag, med forventet ankomst 1-2 hverdage (mandag til fredag) i Danmark, levering Færøerne se forventet leveringstid ved priserne.

  • Levering til GLS pakkeshop kr. 39,- (Fri fragt ved køb over 499,- DKK)
  • Levering til privat adresse kr. 59,-
  • Levering til Færøerne kr. 299,- (Fri fragt ved køb over 3.000,- DKK) forventet leveringstid 4-9 hverdage (mandag til fredag)

Afhent din ordre på vores lager i Solrød kr. 0,-

Du kan afhente ordrer i Solrød alle hverdage (mandag til fredag) mellem 10.00 – 14.00. Bestiller du efter kl. 10.00 så kontakt evt. lageret på tlf.: 31112700 og sig du har lagt en ordre, så den er klar til du kommer.

GLS pakkeshop: Få pakken sendt med GLS og hent din pakke i en af de mange Pakke Shops. Du vælger selv den Pakke Shop som passer dig bedst. Når pakken er på vej til den Pakke Shop du har valgt, modtager du en e-mail og evt. en SMS om at din pakke er på vej til shoppen. Medbring pakkens ID og billedlegitimation når du afhenter pakken. GLS Privatpakke: Levering af privatpakker sker med GLS på hverdage (mandag til fredag) mellem kl. 8.00-16.00. Hvis du ikke er hjemme til at modtage pakken, bliver pakken taget med og vil i stedet blive leveret i en pakkeshop, hvor pakken kan afhentes. GLS lægger en seddel i postkassen og sender dig en SMS med hvor pakken skal afhentes.

Uafhentede pakker

Pakker som ikke afhentes i pakkeshop, sendes retur efter 7 dage. Dette er standard for GLS, og kan ikke ændres af Kandii. Produkterne bliver krediteret og beløbet tilbagebetales – bemærk dog at du stadig skal betale for fragt. Derfor er beløbet der tilbagebetales det totale ordrebeløb, fratrukket din pris for forsendelse.

Fortrydelsesret

Når du handler hos Kandii, har du 14 dages fortrydelsesret fra den dag du modtager varen.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

  1. har modtaget din vare
  2. får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis
  3. får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele

Hvis du fortryder dit køb, skal du inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at kontakte os på kundeservice@kandii.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Returnering

Varerne samt dokumentation returneres til:

Kandii
Att. Retur
Solrød Center 68a kl.
2860 Solrød Strand

Det er vigtigt, at du ved tilbagelevering sørger for, at varerne er forsvarligt indpakket, da du selv har ansvaret for varerne indtil vi modtager dem. Gem derfor fragtkvittering samt evt. track and trace nummer. Du skal selv betale udgifterne ved tilbagelevering af varen, når du fortryder.

Der er 14 dages returret på varerne, regnet fra den dag, de modtages. Hvis du vælger at fortryde et køb, skal du blot returnere varen i samme stand og mængde som du modtog den.

Produkter tages ikke retur, hvis de har været brugt. Når varen er modtaget retur og godkendt, refunderes købsprisen til din konto indenfor få dage.

Vigtigt: Vi forventer, at du afsender varerne hurtigst muligt, efter du har givet besked om fortrydelse og senest 14 dage efter.

Bemærk: Vi modtager ikke pakker, der er sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling (vi afhenter ikke pakker i pakkeshops)

Ønsker du at returnere et eller flere produkter kan du bruge vores returportal her, hvilket koster 39,-

Erhvervskunder

For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord, du kan besigtige varen på samme måde, som hvis du besigtigede den i en fysisk butik. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må besigtige varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetaler vi det beløb du har indbetalt til os. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Kandii
Solrød Center 68a kl.
2680 Solrød Strand

Du kan også fortryde købet ved mod forudgående aftale at aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Ekspeditionen går hurtigere hvis, du kontakter os pr. mail på kundeservice@kandii.dk, inden du returnerer produkterne, eller benytter vores returportal.

Brug af returlabel

Vælger du at benytte den vedlagte returlabel, vil prisen for forsendelse, 39 kr., blive fratrukket beløbet der returneres for din ordre.

Reklamationsret og garanti

Når du handler på kandii.dk har du 24 måneders reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.

Når der er fejl på en vare, kan du enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Det er derfor nødvendigt, at du følger de vedlagte brugsanvisninger, vaskeanvisninger og andre anvisninger, som vejleder om korrekt brug og vedligeholdelse af produktet. Misligholdes en vare i forhold til anvisningen, vil det opfattes som fejlagtig brug eller anden uhensigtsmæssig adfærd, og derfor vil varen ikke være dækket af reklamationsretten.

Skulle du modtage en vare, du mener er reklamationsberettiget beder vi dig kontakte os på kundeservice@kandii.dk. Du bedes kontakte os inden en vare sendes retur.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Vi har brug for følgende information, når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er, så detaljeret som muligt. Det er ikke et krav, men det letter sagsbehandlingen, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Varen sendes til:

Kandii
Solrød Center 68, kld.
2680 Solrød Strand

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker uden omdeling. (vi afhenter ikke pakker i pakkeshops)

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

Ved at benytte denne hjemmeside, accepterer du, at vi behandler dine personoplysninger i henhold til nedenstående datapolitik. Kandii respekterer fuldt ud alle ønsker om hemmeligholdelse af personlige oplysninger, som afgives online, og vi er opmærksomme på behovet for hensigtsmæssig beskyttelse og forsvarlig behandling af alle personlige oplysninger, som vi modtager. Hvis du ikke kan acceptere datapolitikken, bedes du undlade at benytte denne hjemmeside.

Hvilke personoplysninger indsamler og behandler vi?

Som hovedregel kan du tilgå hjemmesiden uden at fortælle os, hvem du er, eller i øvrigt give personlige oplysninger om dig selv. Kandii har dog brug for visse personoplysninger for at kunne handle med dig og levere nyheder og andre tjenester til dig.

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mailadresse
CVR-nummer (Hvis du handler som virksomhed)

kandii.dk indsamler og behandler oplysninger om dig, når du:

  • Foretager betaling af køb
  • Giver kontooplysninger i forbindelse med at du opretter eller foretager ændringer på din brugerkonto hos os med henblik på at benytte visse ydelser, f.eks. ved oprettelse af profil samt tilmelding til nyhedsbrevet.
  • Sender en forespørgsel, klage eller giver os feedback; eller
  • i øvrigt giver personoplysninger til os via hjemmesiden eller på anden måde.

Kandii indsamler kun de personoplysninger, der er nødvendige for at levere den ydelse, som du efterspørger. Personoplysningerne registreres hos Kandii og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, så du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Kandii benytter ePay til håndtering af online køb og opbevarer ikke selv informationer om betalingsmidler fx kortnumre på betalingskort, bankkontonumre eller lignende.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Konti oprettet i forbindelse med handel på hjemmesiden, slettes automatisk efter 1 års inaktivitet tællende fra seneste login. Data afgivet i forbindelse med ordrer opbevares i op til 5 år, hvorefter data anonymiseres.

Hvem videregiver vi personoplysninger til

Personoplysninger afgivet på Kandii videregives kun til:

  • Udvalgte og betroede tredjemænd, der kan benytte dine personoplysninger med henblik på at levere varer eller serviceydelser, som du har bestilt;
  • og forretningspartnere med henblik på at registrere og vedligeholde din brugerkonto.

Kandii videregiver i øvrigt kun personoplysninger til andre, fx misbrugsregistre i henhold til gældende lov, hvis den pågældende kunde udøver misbrug eller svindel over for Kandii.

Registrering af personoplysninger og personhenførbare oplysninger er nødvendig for at kunne analysere, hvordan brugerne anvender kandii.dk via Google Analytics. For at kunne videreudvikle og forbedre kandii.dk fører vi statistik over, hvordan brugerne anvender siderne. Statistikken anvendes udelukkende i opsummeret form, f.eks. til at se hvilke sider og browsere vores kunder anvender mest. Kandii anvender endvidere Google Analytics til indsamling af besøgsstatistik og videregiver i den forbindelse IP-adresser til Google Analytics. Google kan videregive informationerne til tredjepart, hvor loven kræver dette, eller til tredjepart, som udfører opgaver for dem. Privatlivsvilkårene for Google Analytics accepteres ved besøg på kandii.dk og fremgår af www.google.com/privacy.html. Bortset fra i ovenstående tilfælde, videregiver Kandii ikke data om den enkelte kundes anvendelse af tjenesterne på Kandii.

Som registreret hos Kandii har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til Kandii via e-mail info@kandii.dk.

Dataansvarlig for oplysninger på Kandii er Theresa Bosse Jensen.

Adgang til oplysninger

Du kan altid ændre i dine kontooplysninger, herunder angive, om du ønsker, at vi skal kontakte dig i forbindelse med tilbud på varer eller serviceydelser eller framelde dig nyhedsbrevet.

Du kan også få oplyst, hvilke oplysninger vi har registreret om dig. Hvis du ønsker at modtage en kopi af disse oplysninger, skal du skrive til os på adressen info@kandii.dk

Hvor lagres dine personoplysninger

Personoplysningerne lagres på servere i Danmark. Nogle personoplysninger administreres af en tredjemand (databehandler), som opbevarer og behandler personoplysninger på kandii.dk’s vegne i henhold til denne datapolitik og den gældende lovgivning om beskyttelse af persondata.

Vi opbevarer kun personoplysningerne, så længe det er nødvendigt i forhold til de oplyste formål ovenfor.

Cookies

Ud over de oplysninger, som du selv indtaster i forbindelse med køb, tilmelding til nyhedsbrev og andre tjenester, anvender kandii.dk cookies.

Hvis du ikke ønsker, at kandii.dk identificerer din pc, mobil etc. ved hjælp af cookies, kan du afvise cookies på din computer ved at ændre indstillingerne i din browser. Hvor du finder indstillingerne afhænger af, hvilken browser du anvender. Du skal dog være opmærksom på, at hvis du gør det, er der mange funktioner og services, du ikke kan bruge, fordi de forudsætter, at hjemmesiden kan huske de valg, du foretager.

For hvert besøg på hjemmesiden – uafhængigt af tilstedeværelsen af en cookie – registrerer vi brugerens type af browser, styresystemet, værten (host) og webadresser på de sider, der ønskes adgang til. Disse data bliver brugt i et samlet og anonymt skema for statistisk analyse om den generelle brug af hjemmesiden.

Du kan læse mere om vores brug af cookies på kandii.dk i vores cookiepolitik

Kontakt, ændring og opdatering af persondatapolitikken

Kandii forpligter sig til løbende at opfylde lovgivningens krav til beskyttelse af privatlivets fred.

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til vores datapolitik, eller til hvordan vi bruger dine personoplysninger, kan du kontakte os på info@kandii.dk

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du henvende dig til kundeservice@kandii.dk.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage over en vare eller en tjenesteydelse købt hos os til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, hvis betingelserne herfor er opfyldt. Du kan også klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

Du kan også vælge at bruge EU-Kommissionens online klageportal til at indgive en klage. Det er især relevant, hvis du bor i et andet EU-land end Danmark, men har handlet hos os. Din klage kan indgives på ec.europa.eu/odr. Husk at oplyse vores e-mailadresse (info@kandii.dk) sammen med din klage.

Retur

Hvis du fortryder købet, skal varerne tilbageleveres til:

Kandii
Solrød Center 68a kl.
2680 Solrød Strand

Når du sender en pakke retur til os, skal du vedlægge en seddel med dit ordrenr. og skriver, hvad du ønsker at få ud af returneringen – så går ekspeditionen hurtigst.

Vi gør opmærksom på at vi ikke afhenter pakker i pakkeshops. Vi anbefaler derfor at du køber en pakkelabel igennem vores returportal -> Klik her

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter modtagelse af din ordre. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Gem derfor fragtkvittering samt evt. track and trace nummer.

Varen skal være ubrugt og i original emballage, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Vi gør opmærksom på at vi bestræber os på at behandle din retur inden for 5 hverdage (mandag til fredag), efter modtagelse af pakken. Hvis varen er prøvet, udover hvad der er beskrevet i vores øvrige handelsbetingelser, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at Kandii ifølge loven ved fjernhandel kan nægte refundering af alle pengene, men vi vil i samarbejde med kunden finde et fair refunderingsbeløb. Dette gælder kun, hvis varen ikke har samme værdi som ved modtagelsen, og Kandii derfor ikke kan sælge varen som ny og til nypris.